login
hasło

przypomnij hasło więcej
zarejestruj się więcej

 
STRONA GŁÓWNA
ŻEGLUGA MORSKA
ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA
FORUM
GALERIE
GIEŁDA/OGŁOSZENIA
KONTAKT
STRONA GŁÓWNA

JEDNOSTKI SPECJALNE

Emma Maersk

Emma Maersk IMO: 9321483    MMSI: 220417000
Rok prod.: 2006
Długość: 398 m
Szerokość: 56 m
Zanurzenie: 14.7 m
Wyporność: 170794 t
 

  1 września 2006 Maersk Line zwodowały zbudowanego przez Odense Steel Shipyard M/S EMMA MAERSK. EMMA MAERSK był pierwszym z nowej serii ośmiu statków klasy PS i jednym z najbardziej przyjaznych środowisku kontenerowców jaki kiedykolwiek zbudowano. Jako część nowoczesnej floty Maersk Line, statek ustanawiał nowe standardy w okołoziemskim przemyśle okrętowym...

  Mierzący 398m długości i 56m szerokości EMMA MAERSK jest jednym z największych kontenerowców na świecie. Jest w stanie pomieścić 11,000 dwudziestostopowych kontenerów (TEU). Jednostka sterowana jest rozwiniętym systemem automatyki monitorowanym przez nowoczesny system komputerowy. Dlatego też statek może być obsługiwany przez zaledwie 13 członków załogi. Zaawansowane systemy odzyskiwania ciepła redukują zużycie paliwa i emisję gazów. Zbiorniki bunkrowe znajdują się w podwójnym dnie, w centralnej części kadłuba. Farba którą pomalowany jest statek, posiada niską zawartość rozpuszczalników a część podwodną kadłuba pomalowano przyjazną środowisku silikonową farbą przeciwporostową. Obliczono, że zmniejszone w ten sposób opory przepływu zredukują roczne zużycie paliwa o 1200t. Statek może zabrać 1000 czterdziesto-stopowych kontenerów chłodniczych. Kolosa napędza 14-cylindrowy silnik Wärtsilä 14RT-Flex96c o mocy 80,080 kW (109,000 KM)a dodatkowe 40,000 hp pochodzi z 5 silników pomocniczych Caterpillar 8M32. Maersk na swojej stronie porównuje moc maszyn EMMY do mocy 1,156 rodzinnych aut. Ciężar kotwicy porównano do ciężaru 5 dorosłych słoni. Jeśliby ustawić wszystkie 11,000 kontenerów które można załadować na statek powstałby pociąg o długości 71km. Połączone pomieszczenia mieszkalne wraz mostkiem mają wysokość 12 piętrowego bloku.

Trzeba dodać, że w końcowej fazie budowy statku, przy wykonywaniu prac spawalniczych na wartym miliony dolarów mostku, wybuchł pożar. Płomienie szybko się rozprzestrzeniły od mostu w dół, poprzez pomieszczenia mieszkalne. Z racji wysokości nadbudówki ten piekielny obrazek widoczny był z bardzo daleka. Ugaszenie ognia było możliwe przy zaangażowaniu lokalnych strażaków i załóg przeszkolonych do gaszenia pożarów na statku.  Jednak po tych tragicznych wydarzeniach EMMA MAERSK została przywrócona do perfekcyjnego stanu w rekordowym tempie i z zaledwie kilkutygodniowym opóźnieniem wyruszyła w dziewiczy rejs.  

Siostrzane statki  tej samej wielkości to: Estelle Maersk, Eleonora Maersk, Evelyn Maersk, Ebba Maersk, Elly Maersk, Edith Maersk, Eugen Maersk.

 Więcej zdjęć tego kolosa możecie zobaczyć na stronie Jesper'a T Andersen'a, który udostępnił nam tutaj kilka swoich fotek

Źródło: maerskline.com/Fot: Jesper'a T Andersen

 

 
prev cofnij …… Pozostałe statki następny
Ostatnie komentarze (max.3):
Jeszcze nie dodano komentarzy do tego artykułu!
Jeśli chcesz przeczytać pozostałe lub dodać swój komentarz, musisz się zalogować!


REKLAMA


KALENDARZ
Maj 2017
NdPn WtŚrCzPtSo
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 


WIADOMOŚCI
Zapraszamy wkrótce

Już niebawem zobaczycie nową świeżą i ciekawszą formę serwisu marynarz.pl

Jeśli chcesz być o tym ...

Na falach pasji

Z przyjemnością prezentujemy Wam postać Tomka Szulczewskiego, który wiąże swoje codzienne życie ...

zobacz wszystkie wszystkie wiadomości

ŻEGLARSTWO MORSKIE
Chcą jacht Romana Paszke

Aktualizacja

Roman Paszke po zako ...

Laura

Aktualizacja

W sobotę 21 stycznia ...

zobacz wszystkie wszystkie wiadomości

© marynarz.pl
start | foto galerie | video galerie | żegluga morska | żegluga śródlądowa | kontakt | marynarz.pl | 
2011© Copyright  Marynarz.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt zrealizowany we współpracy z StarWeb